onsdag 11 maj 2011

Ängsö nationalpark - en perfekt vårutflykt!

Om man befinner sig i Stockholmstrakten så är Ängsö nationalpark en perfekt dagsutflykt! Ön som ligger i Stockholms skärgård nås med båt på ett par timmar från Stockholms city. På ön finns en otroligt vacker och gammaldags skärgårdsnatur med ängar, gärdsgårdar och rödmålade lador. Det finns inga bilar på ön. Ön är ca 2 km lång och är alltså lagom att promenera runt. Bästa tiden att åka dit är på våren just när alla blommorna slagit ut. Och fina växter finns det i massor, till exempel adam och eva och ramslök.......























2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag läser till landskapsarkitekt vid Sveriges Lantbruksuniversitet i Alnarp. Just nu håller jag på att slutföra mitt examensarbete och jag skulle vilja publicera ett foto som du lagt upp här på din blogg. Det är ett foto från Ängsö nationalpark.

    Examensarbetet kommer att publiceras elektroniskt och tryckas i två exemplar som förvaras på universitetets institution i Alnarp.

    Jag vore väldigt tacksam om jag fick ditt medgivande att använda denna bild.

    Hälsningar Hanna Olin Petersson
    l06haol1@stud.slu.se

    SvaraRadera
  2. Hanna: Du får gärna använda bilder från min blogg!

    SvaraRadera