fredag 11 mars 2011

Ny kurs om sociala medier, web 2.0 och lärande på G!

Nu har jag precis registrerat mig på Umeå universitets kurs "Social Software and Web 2.0". Visserligen har kursen redan pågått i ett par månader men det gör ju bara utmaningen desto större. Och för den delen är det ingen som slår mig om jag blir lite sen...har ingen press på mig. Mer än min egen. :-)

Den här bloggen är för övrigt ett resultat av just den kursen, första uppgiften går bland annat ut på att sätta upp en blogg och där löpande redovisa reflektioner och tankar kring det som kursen behandlar. Min tanke är dock att bloggen även kan tjäna ett större syfte, nämligen som samlingsplats för allt det som kan tänkas göra mig lite smartare...

Så välkommen hit och dra dig inte för att kommentera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar